tisdag 6 januari 2009

skönhetssömn....



Ja tack! Det snackas och tisslas och tasslas om olika skönhetsknep. Någon catwalkmodell säger; drick mycket vatten! En skådis använder la mer skönhetsprodukter för flera tusentalskronor i månaden. Gisele Bundchen dricker väl en brasiliansk capirinha innan hon sticker ut och joggar i central park för att få sin glow och gwyneth paltrow möter väl upp madonna eller stella mccartny och snakkar lite kabbalah eller yoga språk innan hon drar ut med ungarna till sandlådan för att få sin magiska glowe som hon oftast har... Jag brukar fundera på vad det är som funkar egentligen? Är det verkligen en kräms förtjänst till 800kr som gör att vi känner oss vackrare? För det första så handlar det mycket om anlag och gener. Det kan ingen ta ifrån oss. Sen tror jag verkligen att en sund livsstil spelar stor roll..vad vi äter, hur mycket vi rör på oss, om vi är lyckliga och positiva, om vi har goda människor runt oss som ger oss kärlek, om vi får ge kärlek...mm. Mår du bra så utstrålar du en frisk glöd. Mitt bästa skönhetsknep är faktiskt sömn, sömn och sömn. Jag blir grinig som en liten gris om inte jag får nog sömn. Jag upplever att huden blir vackrare och att huvudvärken och magvärken försvinner. Dessutom så känner jag mig redo för att möta en ny dag och alla nya erfarenheter och positiva samt också negativa händelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar