söndag 1 mars 2009

Dagens Färg!




1 mars idag!! Hurra! Det haglar i Oslo och jag sitter och drömmer mig bort till fjärran länder. Var i Indien vid denna tidspunkten förra året. Igår såg vi filmen "slumdog millionaire" som var en väldigt fin film som utspelar sig i Indiens slumområden. Fint foto och intressant historia. Ett av filmens budskap är att kunskap bildas utifrån våra erfarenheter. Ett gatubarn i Indien kan ha minst lika mycket kunskaper som ett barn på samma ålder om han har haft ett händelserikt liv. Dagens färg får bli turkost som påminner mig om Indien. En härlig färg som är ganska het i vår! Fint att matcha turkost till ljusa jeansplagg och guldiga smycken. Klänningen kommer från Whyred.com, ballerinas från H&M och den klänningen jag har på mig köpte jag i...Indien såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar